Google to najpopularniejsza wyszukiwarka na świecie
Wyszukiwarka Google ma ogromny zasięg. Na rynku wyszukiwarek internetowych w Polsce zajmuje 1 miejsce z udziałem powyżej 96%. Widząc tak duży udział, mamy odpowiedź – dlaczego warto pozycjonować stronę.
Chcesz być wysoko w wynikach wyszukiwarki Google i mieć większy ruch na stronie?
Jak wypozycjonować stronę?
Walka o pierwsze pozycje w wyszukiwarce Google to bardzo złożony proces, na który składają się:
- optymalizacja strony internetowej
- budowanie linków zwrotnych do pozycjonowanej witryny (link building)
- content marketing, inaczej zwany marketingiem treści
Optymalizacja strony www
Na optymalizację strony internetowej składają się:
- optymalizacja metadanych
- optymalizacja nagłówków
- edycja tekstów
- opisanie altów w obrazkach
- przyjazne adresy URL
- czas wczytywania strony
- plik robots.txt
- mapa strony xml lub w formacie xml.gz
- nawigacja na stronie, linkowanie wewnętrzne
Przygotowanie odpowiedniego tytułu strony głównej i podstron, napisanie dobrze konwertującego meta description.
Zadbanie o najważniejsze nagłówki H1, H2, H3, H4 na stronie głównej i podstronach serwisu.
Przygotowanie lub poprawa tekstów wyświetlanych na stronie. Dopracowanie ich pod kątem najważniejszych słów kluczowych i słów z tzw. długiego ogona.
Wstawianie opisu alternatywnego w obrazkach dodawanych do strony. Ma to na celu wyświetlanie opisu jeśli obrazek się nie wczyta, a także wpływa na wyniki obrazków w wyszukiwarce grafiki.
Stosowanie przyjaznych adresów ma pozytywny wpływ nie tylko dla robota wyszukiwarki Google, ale również dla wszystkich użytkowników, którzy będą w stanie taki adres zapamiętać lub zapisać.
Jest to jeden z czynników rankingowych, ale także ma istotny wpływ na współczynnik odrzuceń i czas przebywania na stronie. Wolno ładująca się strona jest bardzo szybko opuszczana przez użytkowników. Istotny jest serwer, ale również odpowiednio zoptymalizowane wielkości grafik na stronie www, pliki z kodem JavaScirpt oraz CSS.
Nie wszystkie podstrony są wartościowe dla Google, dlatego możemy blokować przed robotami niektóre podstrony, pliki, czy katalogi.
Jest to plik zawierający listę podstron serwisu/sklepu internetowego. Dzięki mapie witryny roboty indeksujące mogą skuteczniej prowadzić indeksację. Szczególnie przydatna przy rozbudowanych serwisach i sklepach internetowych.
Dobra nawigacja oraz dobrze zbudowane linkowanie wewnętrzne na stronie poprawia jej funkcjonalność, a także ma istotny wpływ na długość odwiedzin, współczynnik odrzuceń. Pośrednio wpływa również na zachodzące konwersje.
Budowanie linków do strony
Link building, tłumacząc na nasz język to zdobywanie linków do strony. Nie raz spotkałem się z pytaniem, czy strona internetowa może nie posiadać linków przychodzących? Owszem może, ale nie będzie niestety wysoko na bardzo konkurencyjne frazy. Na frazy niszowe jej pozycja może być wysoka i czasami wystarczy tylko optymalizacja. Rzadko jednak się zdarza, że pozycjonuję niszowe frazy. 99% pozycjonowanych przeze mnie stron wymaga odpowiedniej strategii budowania linków. Strategia link buildingu dla każdej strony jest indywidualna.
Linki do stron zdobywam między innymi z:
- katalogi stron i firm
- portale ogłoszeniowe
- profile na forach internetowych, portalach społecznościowych
- artykuły w portalach internetowych, wpisy na zaprzyjaźnionych blogach
- zaplecze SEO (zaplecze pozycjonerskie)
Staram się przede wszystkim o katalogi powiązane tematycznie z branżą Klienta. Każdy katalog powinien wnosić poza linkiem jakąś wartość dodaną, więc staram się o linki z miejsc, które mają jakiś ruch, a nie są same w sobie tylko miejscem pozostawienia odnośnika.
Poza linkiem możemy tutaj jednocześnie zaprezentować naszą usługę lub sklep i pozyskać w ten sposób Klienta.
Warto zakładać profile internetowe i aktywnie brać udział w różnego rodzaju merytorycznej dyskusji. Zapewniam, że wtedy uzyskamy ciekawe przejścia na naszą stronę internetową, które nie raz zakończą się konwersją.
Wartościowe treści tworzone na różnego rodzaju portalach internetowych mogą wpłynąć na zwiększenie ruchu na naszej stronie. Zdarza się, że artykuł jest tak popularny, że przez kilka lat przynosi stronie wejścia wartościowych użytkowników. Dlatego też dobrze jest dobierać odpowiednie serwisy www, na których będziemy umieszczać artykuły o naszych usługach lub produktach. Nie zawsze musimy w artykule zostawić link, czasami samo wspomnienie naszej firmy może mieć pozytywny wpływ na nasz wizerunek.
Trudniejsze projekty wymagają dedykowanego zaplecza SEO. Czyli dobrze podlinkowanych stron, z wartościowym contentem, z których linkujemy do naszej strony www. Całe zaplecze, które buduje od samego początku tworzę na serwerze i domenach należących do Klienta. Możesz mieć pewność, że po skończonej współpracy te domeny z linkami zostaną u Ciebie. W przypadku większości agencji interaktywnych sytuacja jest odwrotna. Wszystkie linki wraz z końcem umowy są przez wykonawcę usuwane, przez co pozycje strony w dość szybkim czasie idą w dół.
Budowanie wartościowych odnośników (linków) do strony nie należy do zadań łatwych, szybkich i przyjemnych. To bardzo systematyczna praca przynosząca efekty po określonym czasie.
Content marketing
Content marketing, czyli inaczej mówiąc marketing treści. Dla mnie jest to fantastyczna możliwość zwiększenia ruchu na swojej stronie internetowej. Czasami bardzo ciężko jest być wysoko z nową stroną na mocno konkurencyjne frazy. Wymaga to czasu i odpowiednich nakładów finansowych, ale z pomocą przychodzi właśnie content marketing, który umożliwia budowę treści i ich optymalizację pod nieograniczoną ilość słów kluczowych. Zacząłem się tym interesować prowadząc własnego bloga wędkarskiego i zauważyłem, że z każdego artykułu można pozyskać całkiem sporą liczbę odwiedzin. Tworząc kilka artykułów w miesiącu jesteśmy w stanie docierać do nowych Klientów i często po przez treści, które kierujemy, stawać się dla nich ekspertami w swojej dziedzinie. Poniżej przedstawiam screen liczby wejść z jednego wybranego przeze mnie artykułu.
Wartościowa treść jest dla Google najważniejsza i bez tego nie da się zaistnieć w sieci na dłużej. Dlatego też, jeśli myślisz o odniesieniu sukcesu w Internecie, zwiększeniu zapytań dotyczących usług lub produktów musisz stale rozbudowywać content.