Jak wybrać firmę pozycjonującą

Chce się wyświetlać wysoko w Google

Marzeniem każdego, kto prowadzi działalność w Internecie, jest znaleźć się wysoko w wynikach wyszukiwania. W końcu od tego zależy, czy z oferty Twojej firmy skorzystają klienci. A wiadomo, im dalej strona Twojej firmy pojawia się w wynikach wyszukiwania, tym mniejsze prawdopodobieństwo, że klienci ją odnajdą. Z tych względów pozycjonowanie strony www czy e-sklepu trzeba powierzyć w ręce specjalisty. Jak zatem wybrać najlepszą firmę do pozycjonowania? Na co zwrócić uwagę, by mieć pewność, że prowadzone działania nie zaszkodzą naszej witrynie?

Wybór firmy do pozycjonowania

Walka o wysokie wyniki w wyszukiwarce Google to złożony proces, który wymaga sporego nakładu pracy. Powinien on składać się z:

  • optymalizacji serwisu internetowego,
  • budowania sieci wartościowych linków zwrotnych,
  • działań content marketingowych.

Każdy z wymienionych powyżej etapów zawiera z kolei szereg szczegółowych zadań niezbędnych do wykonania.

Rozpoczęcie działań związanych z pozycjonowaniem powinno rozpocząć się od ustalenia celów biznesowych. Następnie należy przeprowadzić audyt serwisu internetowego i odpowiednio go zoptymalizować. Kolejny krok polega na zaproponowaniu klientowi listy najważniejszych słów kluczowych, na których powinny być oparte działania związane z pozycjonowaniem. Lista musi zwierać frazy krótkie, jak i long tail, czyli na długi ogon. Przed rozpoczęciem współpracy ważne jest także ustalenie konkretnego planu działań.

Pominięcie któregoś z tych etapów przekłada się niestety na efekty pracy. Ranking wyników wyszukiwania Google oparty jest na skomplikowanym algorytmie, który dokładnie ocenia Twoją witrynę pod kątem przydatności dla potencjalnych klientów.użytkownicy Google

Co powinna zawierać umowa z firmą pozycjonującą?

Na rynku działa bardzo wiele podmiotów promujących się, jako specjaliści z dziedziny SEO. Zanim podpiszesz umowę, dowiedz się:

  • Jaką metodę rozliczeń oferuje firma oraz na jaki okres zawierana jest umowa?
  • Czy ilość fraz kluczowych, na które będzie pozycjonowany serwis, jest ograniczona?
  • Czy będziesz mieć wgląd do statystyk oraz będziesz otrzymywać raporty z prowadzonych działań?
  • Czy po zakończeniu okresu umowy zbudowane zaplecze linków nadal będzie dla Ciebie dostępne?

Agencja reklamowa czy indywidualny specjalista – kogo wybrać?

Zdarza się, że agencje reklamowe realizują zbyt wiele projektów jednocześnie i wówczas nie posiadają odpowiedniej ilości czasu na wnikliwą analizę tego, co dzieje się wokół Twojej witryny. Pomimo tego, zawierają z klientami umowy długoterminowe. Wówczas, pomimo braku widocznych efektów prac, nie masz możliwości zmiany dostawcy usługi.

Wybierając firmę do pozycjonowania, warto zwrócić także uwagę na oferty indywidualnych specjalistów. Osoba dedykowana do opieki nad Twoim serwisem zapozna się dogłębnie z jej możliwościami oraz będzie w stanie zaproponować pakiet usług „szytych na miarę”. To bardzo ważne.

Dodatkowo trzeba wiedzieć, ile fraz kluczowych związanych z Twoją witryną będzie monitorowane. Warto także zapytać, jak będzie budowane zaplecze linków wokół Twojej witryny. Najlepiej, gdyby od razu było tworzone na serwerze i domenach należących do Ciebie. Wówczas masz pewność, że nawet po rozwiązaniu umowy z firmą pozycjonującą, dotychczas wypracowane efekty nie znikną.

Wiarygodność specjalistów potwierdzają także rekomendacje innych firm, lata doświadczenia. Jeśli szukasz odpowiedniej firmy do pozycjonowania swojej strony lub sklepu internetowego, to zapraszam do zapoznania się z moją ofertą w zakresie pozycjonowania stron. Zdobyte doświadczenie chętnie wykorzystam do poprawy widoczności Twojej witryny w wynikach wyszukiwania Google.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *